محمدرضا رجبی:
به گزارش تابناک سمنان: محمدرضا رجبی رئیس اداره کنترل سیل منابع طبیعی سمنان گفت: سه میلیون و ۷۰ مترمکعب سیلاب ناشی از بارش‌های فروردین سال جاری در سازه‌های آبخیزداری استان کنترل شد.
کد خبر: ۸۴۷۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷ 09 May 2020

 

مهار سیلاب در سازه‌های آبخیزداری سمنان

رئیس اداره کنترل سیل منابع طبیعی سمنان ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی منابع طبیعی سمنان ضمن بیان اینکه جلوگیری و کاهش خسارت‌های ناشی از جاری شدن سیل یکی از مهم‌ترین رویکردهای منابع طبیعی استان محسوب می‌شود، اظهار داشت: با توجه به افزایش بارندگی در فروردین‌ماه سال جاری سه میلیون و ۷۰ مترمکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری این استان کنترل شد.

رئیس اداره کنترل سیل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه بیشترین خسارت مربوط به سازه‌های آبخیزداری آرادان است، خاطرنشان کرد: میزان خسارت واردشده به سازه‌های آبخیزداری در این شهرستان به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال رسیده است.

محمدرضا رجبی با تأکید بر اینکه گرمسار و مهدی‌شهر بیشترین سهم را در کنترل سیلاب در سازه‌های آبخیزداری استان به خود اختصاص دادند، افزود: در این مدت سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به سازه‌های آبخیزداری استان خسارت واردشده است.

رجبی بیان کرد: بندهای خاکی با کنترل رسوب در سیلاب از انتقال رسوب به پایین‌دست و بروز خسارت جلوگیری می‌کند و اکنون بندهای خاکی محل انباشت رسوب شده است.

وی با تأکید بر ضرورت لایروبی بندهای خاکی تصریح کرد: با لایروبی بندهای خاکی از کاهش ظرفیت ذخیره آب در آن‌ها جلوگیری می‌شود و این در حالی است که خاک انباشت شده دربندهای خاکی برای کشاورزی مناسب است و باعث ایجاد رونق کشاورزی در مراتع با خاک حاصلخیز می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار